Project Pan 2020







Snížení spotřeby je rozhodně trendem posledních let. I rok 2020 takový bude. A protože i já mám fakt velkou hromadu věcí, rozhodla jsem se připojit k iniciativě Project Pan. 


Co je Project Pan?

Každý si pravidla upravuje tak trochu podle sebe, ale ten naprostý základ je, že člověk více používá, co už má doma. Z každé kategorie si určí jeden produkt, kterému se pokusí dostat až na "pánvičku" - na dno. Soustavným používáním se dá snadno zjistit, jestli daný produkt opravdu stojí za to, nebo je potřeba ho poslat dál, případně vyhodit. 
Holky z BeautyNews si například určily, že mohou měnit/přidávat produkty jednou za čtvrt roku. Více o principu projektu si můžete přečíst třeba tady.

Moje pravidla

Já na sebe teda takhle přísná nebudu. Zkusím si nejdřív produkty používat měsíc a pak uvidím, jestli budu pokračovat s těmihle, nebo něco vyměním či přidám. 

Pro začátek jsem do výzvy zapojila tuhle hromádku: 
- Paletka Cranberries and Chocolate (I <3 Revolution)
- Makeup PhotoFocus Foundation (Wet n Wild)
- Bronzer (Cosmia Make up)
- Tvářenka Pro Blush Palette Peach and Baked (Freedom makeup)
- Mlha na obličej Polution Protection Facial Mist (Ps... by Primark)
- Tužka na obočí Instant Lift Brow Pencil (e.l.f.)

Kde je nějaká řasenka, korektor, pudr, rtěnka,...? 

Nejprve jsem si říkala, že do výzvy zapojím produkt z každé kategorie, kterou běžně používám. Jenže... 
Mezi rtěnkami jsem si zkrátka nedokázala vybrat. Počasí nějakým barvičkám nepřeje, stejně se pořád musím mazat balzámem na rty, protože jsou chudinky úplně vysušené. Navíc jsem si jako paletku vybrala celkem výrazný kousek ze sbírky a do práce většinou nosím nalíčené buď oči, nebo rty - zřídkakdy obojí.
Řasenky mám aktuálně otevřené dvě - mou stálici Maybelline Snapscara a miniaturku They're Real! od Benefitu. Střídám tyhle dvě už nějakou dobu a protože řasenky měním stejně co tři měsíce, přijde mi to zbytečné - vím, že je dopoužívám. 
Co se pudru týče, na jaře jsem si z Ameriky přivezla slavný Airspun. A ten mi asi vydrží po zbytek dekády, vůbec neubývá. Mám sice otevřené ještě další dva kompaktní pudry, ale u obou už jsem na dně. Ty si šetřím na cestování a na denní líčení dávám přednost Airspunu.
No a korektor s bází pod oční stíny jsou jasné. Obojí mám doma jen jedno balení a dokupuju až když začíná docházet. Momentálně mám korektor Camouflage od Catrice, kterému jsem občas nevěrná, ale vždycky se k němu zase vrátím. Báze, která dokáže zkrotit moje mastná víčka a je za hubičku se jmenuje Rimmel London Magnif Eyes
Přemýšlela jsem ještě, že zařadím nějaký ten rozjasňovač, protože jejich příhrádka taky značně přetéká... ale nemohla jsem se rozhodnout, který bych zvládla používat celý měsíc. Takže možná ještě dodatečně zařadím nějakou tu paletku rozjasňovačů... až se rozhodnu teda. 

Hrdinové měsíce


Paletka Cranberries and Chocolate (I <3 Revolution)

Rozhodnout se pro jednu konkrétní paletku bylo docela těžké. Tuhle čokoládovou krásku tu mám už nějaký ten pátek. Koupila jsem ji před více než rokem v rámci vánočního balení Chocolate Vault, kde bylo několik paletek na oči, dvě na tváře a tři lesky na rty. Tohle konkrétní balení už se tuším nedá sehnat, Revolution letos vydalo novou verzi s novým obsahem. Každopádně Cranberries paletka se dá koupit samostatně na stránkách Revolution
Její barevná skladba se hodí perfektně na Vánoce, ale používat ji jen jeden měsíc v roce je opravdu škoda a proto jí chci dát šanci teď a pořádně si pohrát se všemi odstíny. 



Makeup PhotoFocus Foundation (Wet n Wild)

Tenhle slavný makeup mám otevřený už od května, kdy jsem si ho přivezla z Ameriky. Je moc fajn, jeho odstín se skvěle hodí na zimní období. Mám ale opravdu hodně otevřených makeupů a bojím se, že tenhle se nejvíce blíží době spotřeby. 


Bronzer (Cosmia Make up)

Tohohle chudáka mám ve sbírce už opravdu dost dlouho. Přivezla jsem si ho z Erasmu ve Španělsku (což už jsou tři roky a doba spotřeby je rok, ehm). Problém s tímhle bronzerem je, že je fakt obrovský a ideální by byl asi na celé tělo. Tak já ho ale nepoužívám, takže dostat se na dno vyžaduje opravdu snahu. Jinak má ale fajn odstín a docela hezky drží, takže se na jeho používání těším.


Tvářenka Pro Blush Palette Peach and Baked (Freedom makeup)

Tak pokud byl předchozí kousek starý, tohle je v mé sbírce asi největší kmet. Tahle paletka byla jedna z prvních tvářenek, které jsem si koupila. Rok už si nepamatuju, ale je to už určitě tak pět let zpátky. Mimochodem, takhle značka už ani neexistuje. U některých odstínů už je vidět tvar pánvičky (názvy si nepamatuju a takovou tu průhlednou fólii jsem vyhodila opravdu dávno, pokud na ní teda kdy byly) a téměř všechny jeví známky používání. Když jsem si ji koupila, byly to moje jediné tvářenky. Od té doby se ale moje sbírka tvářenek dost rozrostla a tahle chudinka se zlomeným zavíráním mi jen zabírá místo. Vyhodit je mi ji líto, ty odstíny jsou naprosto úžasné. 


Mlha na obličej Polution Protection Facial Mist (Ps... by Primark)

Tohle jsem koupila na některém z našich výletů do Primarku ještě společně se sérem a krémem stejné řady. Líbila se mi vůně produktů i slibované vlastnosti. Sérum jsem zapomínala používat, takže to letělo ke konci roku do koše. Krém jsem taky někde darovala/vyhodila. Nic moc mi s pletí nedělal. Mlhu ale dopoužívat chci. Má docela agresivní střičku, tak uvídíme, jak se mi to podaří. 


Tužka na obočí Instant Lift Brow Pencil (e.l.f.)

Taky cestovatel z Ameriky. Od té doby se dá e.l.f. sehnat i u nás v Douglasu. Tužka je fajn, ale mám na obočí dalších několik produktů a proto se mi ji nedaří dopotřebovat. Taky jsem si ji koupila v době, kdy jsem měla na červeno nabarvené vlasy a teď na mě začíná mít příliš teplý odstín. 

Závěr

Tak. Za měsíc zkusím popsat, jak se mi dařilo vypotřebovat produkty, jestli se mi něco naprosto znechutilo a nebo naopak znovu vzplála dávná láska. 
Kdo se přídá? :)


Komentáře