Tyčinkové makeupy Maybelline a Burjois


Když jsem se nedávno chystala na víkendovou konferenci do Portugalska, uvědomila jsem si, že mám doma makeupy leda tak ve skle. Co si budem, tahat se mi to nechtělo... 
Začala jsem pročítat recenze na internetu a hledat nějakou praktičtější variantu. (Nutno podotknout, že už jsem majitelkou pudrového makeupu Anabelle Minerals, který je super praktický a boží, ale tekutému makeupu prostě v přirozeném vzhledu na pleti konkurovat nemůže.) Kolem a kolem... náhodou jsem narazila na makeupy v tyčince. 

Tyčinka vs. mastná pleť - kdo přežije?

Vždycky jsem si myslela, že tyčinkové makeupy pro mou mastnou pleť prostě nejsou. I v různých recenzích jsem vždycky pozorovala, že tahle verze sluší víc suché/normální a pleti a tím pádem já mám smůlu. Ó, jak jsem se mýlila. 

Maybelline SuperStay® multi-use foundation stick makeup 

Uff, to je název. Ale k věci. 


Co slibuje výrobce: 


Zjednodušte si každodenní líčení s pomocí víceúčelové make-up tyčinky Maybelline SuperStay. Zastane funkci klasického make-upu, korektoru, konturovací tyčinky i rozjasňovače a zajistí vaší tváři upravený vzhled v pár krocích.

Vlastnosti:
kryje nedokonalosti a dodává pleti sametově matný finiš
sjednocuje tón pleti a celkově ji vyhlazuje
dodává tváři lepší definici pomocí konturování či rozjasnění
skvěle se nanáší a má snadno roztíratelnou texturu
díky multifunkčnímu využití se hodí například na cestování
druhá strana zakončena praktickým pěnovým aplikátorem


Jak vyhovoval mně?

Za prvé musím poznamenat, že jsem trubka. Vybrala jsem si totiž tak světlý odstín, že když tyčinku použiju jako makeup a stoupnu si vedle bíle natřené stěny, v podstatě můžu být neviditelná. Musím uznat, že ač bledule, tohle je fakt mazec a i ta největší sněhurka se může radovat. 
Co se týče dalších vlastností, tak je tyčinka úplně skvělá. Dobře se roztírá - lepší je štětec, ale jde to i houbičkou typu beauty blender. Ta přiložená je fajn jako nouzovka, ale s jejím malým povrchem to děsně trvá. 
Díky pudrovému efektu se makeup krásně zamkne a drží dost dlouho. Lesknout se začnu až po několika hodinách, ale to stačí vyřešit pudrem. Krytí je vyšší střední, na nějaké mega pupínky a zarudnutí to asi není, ale sjednotí krásně. Jako korektor mi moc nevyhovuje - přeci jen pod očima a na nedokonalosti chci o něco větší krytí a taky se trochu slévá do vrásek. 

Ovšem k dokonalosti mu pár věcí stále chybí. Mám pocit, že produktu je v tyčince žalostně málo (7.5 gramů), na to, že při každém přejetí "pustí" spoustu produktu a když se podívám na vyšší cenu (aktuálně na Notino za témeř 300,-)... Já jsem sice trefila slevu v Rossmannu, ale i tak mi to připadá jako slušný přepal. Chybí mi taky nějaká SPF ochrana, na cestování ji většinou využiju ráda v makeupu, ať nemusím brát další produkt na obličej. 

Zhodnocení

Plusy: 

- výběr odstínů i pro bledulky
- pudrový finiš
- střední krytí
- cestovní velikost

Mínusy:

- Poměr cena/ gramáž výrobku
- Malé krytí na funkci korektoru
- Při přejetí na kůži se uvolní silnější vrstva
- Slévání do vrásek pod očima
- nemá SPF ochranu

Suma sumárum - tenhle makeup je úplně skvělý a vážně jsem si jeho použití oblíbila. Bohužel musím světlý odstín krotit mícháním s jinými makeupy, nebo použít tmavší pudr či více bronzeru než obvykle. Koupila bych ho klidně znovu, ale na svůj obsah se mi zdá dost drahý. 

Bourjois Always Fabulous makeup v tyčince



Po úspěšném víkendu s Maybelline tyčinkou jsem si uvědomila, že je to prostě super vychytávka, ale ten odstín prostě nedávám. Naštěstí eshop Elnino spustil na webu obrovské slevy a mně se podařilo ulovit tuhle tyčinku od Burjois za nějakých 100,-. 
Jinak je gramáž ještě o něco menší, než u Maybelline (7.3 gramů) a stojí podobně (315,- na webu Notino).

Co slibuje výrobce

Make-up Bourjois Always Fabulous sjednotí odstín vaší pleti a zakryje její drobné nedokonalosti.


Vlastnosti:
dlouhotrvající efekt
výborná krycí schopnost
sjednocuje barevný tón pleti
rozjasňuje pleť
jednoduchá aplikace


Jak vyhovoval mně? 


Odstínově jsem se trefila naprosto skvěle. Odstín 110 Vanilla sednul krásně mojí zimní barvě (teplé podtóny).  Krytí je nižší než u Maybelline, ale na sjednocení to stačí v pohodě a na kruhy pod očima a nedokonalosti používám stejně korektor. Při přejetí po obličeji se z něj nedostane tolik produktu, takže se lépe dávkuje. Roztírám ho většinou štětcem, abych nepřišla o krytí, které je už tak nižší. Taky má na konci houbičku, ale tu jsem tedy nepoužila ani jednou, takže tam nedokážu soudit. Výsledek je spíše "dewy", tedy to není ten dokonalý mat, jaký umí Maybelline a je třeba pudrovat. Výdrž je naprosto v pohodě, jen kolem nosu se mi trošku stíral, ale to v zimním období, kdy se používá hromada kapesníků každý den, udělá jakýkoliv makeup. 

Zhodnocení

Plusy:

- přirozený finiš
- pohodlné nošení
- výdrž tak akorát
- kompaktní balení

Mínusy:

- cena (bez slevy)
- mikro houbička na konci
- nemá SPF
- "dewy" finiš, který musím pudrovat

Od prvního vyzkoušení jsem si ho oblíbila. Ráda po něm sahám, když vím, že nechci naprosto dokonalou pleť, takže třeba do práce je to značka ideál, těch 8 hodin zvládne v pohodě. Pohodlně se roztírá, lesknout se sice po pár hodinách začnu, ale není to nic hrozného a stává se mi to u všech makeupů. 


No...a to je tak asi všechno :). Celkově si tyhle makeupy celkem šetřím a raději teď používám svoje zásoby ve skle, protože si myslím, že na cestování se budou ještě hodit. Příjemně mě překvapilo, že i na mou mastnou pleť se takový makeup dá najít snadno v drogérce a když člověk chytí slevu, nestojí ho to svět. 

Komentáře